دوشنبه / ۷ آبان / ۱۴۰۳ Monday / 28 October / 2024
×
برشی از ویژه‌نامه فتح غریب

این سند جعلی است…

 ترس اصلی رژیم غاصب صهیونیستی، ترس از فروپاشی است.
این سند جعلی است…
  • کد نوشته: 1094
  • ۲۳ مهر
  • بدون دیدگاه
  • برچسب ها

    رژیم جعلی و نامشروع اسرائیل، سالهاست که به عنوان رژیمی اشغالگر، سرزمین مردمان فلسطین را به تاراج برده و وعده‌ای پوشالی برای ساخت کشور متحد یهود داده است. یهویان سراسر دنیا را با وعده‌هایی توخالی فراخوان داده که به سرزمین موعودشان در فلسطین بیایند و سرزمین آباء و اجدادشان را از چنگال اعراب فلسطینی درآوردند و این است شروع یک داستان غم انگیز و مخوف و هولناک… شروع تشکیل یک غده سرطانی و شوم به نام اسرائیل.

    این رژیم جعلی، سال‌ها پیش با کمک مستقیم امپراطوری بریتانیا، تمام تلاش خود را کرد تا کشوری مستقل و متشکل از یهودیان سراسر دنیا تاسیس کند.

    کشور جعلی اسرائیل، در ۲۹ نوامبر ۱۹۴۷ میلادی با تصویب قطعنامه ۱۸۱ سازمان ملل مبنی بر تقسیم کشور فلسطین به دو کشور اسرائیل و فلسطین شکل گرفت. در ادامه و در ۱۴ مه ۱۹۴۸ هم‌زمان با پایان قیمومیت بریتانیا بر فلسطین، دولت اسرائیل با صدور منشور استقلال، اعلام موجودیت کرد.

    در تمام این سال‌ها تا به امروز، در چند جنگ صورت گرفته میان اعراب و اسرائیل، اسرائیل با حمایت همه جانبه آمریکا و کشورهای غربی، پیروز جنگ بود. در قرن ۲۱ نیز شاهد جنگ های صورت گرفته میان اسرائیل و حزب الله لبنان بودیم که اینجا بود که ورق معادلات قدرت در آن منطقه برگشت و مجموعه‌ای به نام حزب الله لبنان توانست ابهت پوشالی این رژیم نامشروع را در جنگ ۳۳ روزه(جنگ تموز)  در سال۲۰۰۶ درهم شکند و پیروز نبرد قلمداد شود. پس از پایان این جنگ، وزیر دفاع، رئیس ستاد و چندین ژنرال ارتش اسرائیل مجبور به استعفاء شدند.

    پس از شکست اسرائیل، آنها در طول سالیان اخیر همچنان در تجاوزشان در سرزمین های فلسطینی مداومت داشته و در موارد متعدد دست به کشتار مسلمانان فلسطینی و به شهادت رساندن آنها زده‌اند و  در موارد مختلف به حریم مسجد الاقصی تجاوز کرده‌اند. پس از سالیان سال تجاوز این رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان مسلمان، اتفاقی تاریخی و منحصر به فرد در سال گذشته میلادی و در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳‪  رخ داد و این بار این نیروهای مقاومت حماس بودند که در پاسخ به تجاوز صهیونیست ها به حریم مسجدالاقصی، توانستند در یک عملیات نظامی بزرگ و بی سابقه، تا کیلومترها در حریم سرزمین های کشور غاصب نفوذ کرده و طی عملیات “طوفان الاقصی، بیش از ۱۴۰۰ اسراییلی را کشته و بیش از ۳۰۰۰ نفر را زخمی نمایند.

    این عملیات، یک شکست بزرگ و تاریخی برای رژیم جعلی اسرائیل محسوب می‌شد که سالها در ذهن شهروندهای این کشور جعلی، این مسئله را جا انداخته بود که دارای دژ آهنین و تمامی امکانات نظامی می‌باشد و هیچ قدرت نظامی توان ورود به مناطق صهیونیست نشین را ندارد.

    شکسته شدن هیمنه‌ی رژیم جعلی اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی، به این معنی است که در تمام سالیان اخیر نیروهای فلسطینی‌ نتوانسته بودند این امکان را ایجاد کنند که مستقیماً به سرزمین‌های اشغالی به صورت عمده و در قالب یک عملیات نظامی بزرگ، به صورت حمله زمینی و هوایی حمله‌ور شوند.

    رژیم سفاک صهیونیستی نیز در پاسخ به این اتفاق، که برای آنها غیرمنتظره بود، از ۷ اکتبر سال گذشته تا کنون بیش از ۴۱۰۰۰ فلسطینی بی گناه که اغلب آنان شامل زنان و کودکان فلسطینی و نیروهای غیرنظامی بودند را به شهادت رساند.

    بزرگترین دلیل این جنایات گسترده و وحشیانه، آن است که اسرائیلی ها به دنبال آن هستند که به عموم مردم کشورشان القاء کنند که دارای توان نظامی مقابله‌ای هستند که اعتماد عمومی را از دست ندهند.

    ترور فرماندهان سپاه قدس و حزب الله و در نهایت ترور مجاهد بزرگ، شهید سید حسن نصرالله و استمرار جنگ در جنوب لبنان و همچنین درگیری با نیروهای یمنی به این خاطر است که می‌خواهند آن هیمنه‌ی شکسته شده را بازیابی کنند و خصوصاً اعتماد عمومی از دست رفته مردم را از این طریق بازیابی نمایند.

    ترس اصلی رژیم غاصب صهیونیستی، ترس از فروپاشی است.

    آنها اکنون با چالش بزرگ مشروعیت و کاهش بی سابقه اعتماد عمومی مواجه شده‌اند و مردم آنها بیش از همیشه، مایل به خروج از اسرائیل و بازگشت به سرزمینهای اجدادی‌شان هستند.

    نکته بسیار مهم در جامعه کنونی اسرائیل، نسل جوانی است که در قرن حاضر به دنیا آمده و منتقد خانواده و نیاکان خودشان است که چرا به این کشور کوچ کرده‌اند؛ چرا که تعلق خاطر عمیقی به کشورشان ندارند و خود را متعلق به آن نمی‌دانند ‌چرا که وضعیت امنیت عمومی کشورشان را به شدت در خطر می‌بینند و نیز تنفر عمومی جهانی نسبت به رژیم منفور صهیونیستی را به خوبی متوجه شده‌اند. تنفری جهانی و روزافزون که با کشتارهای بی‌سابقه مسلمانان غزه و جنوب لبنان، بیش از همیشه پدیدار شده و نتانیاهوی جنایتکار، انگار قصد خودزنی دارد و روز به روز اعتماد عمومی مردمان کشور جعلی‌اش را کم و کمتر می‌نماید.

     

     

    *نویسنده: نرجس رضوانی نیا، عضو هیئت تحریریه نشریه حماسه دانشگاه الزهرا (س)

    *انتشار یادداشت‌ها به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «شبکه نشریات دانشجویان ایران» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

    این یادداشت برشی از ویژه نامه “فتح غریب” است

    برای مطالعه کامل ویژه نامه کلیک کنید

    نوشته های مشابه
    نقطه سر خط
    برشی از ویژه‌نامه فتح غریب

    نقطه سر خط

    دیدگاهتان را بنویسید