دوشنبه / ۷ آبان / ۱۴۰۳ Monday / 28 October / 2024
×
آشیو روزانه : ۱۴ مهر
ابراهیم چگونه آتش را گلستان کرد؟

ابراهیم چگونه آتش را گلستان کرد؟

از جاسوسی و فرار با پوشش مبدل تا ایستادن در برابر ولایت فقیه، از آتش‌بیار صحنه فتنه بودن تا وادادگی محض در برابر غرب. اینها فقط بخشی از سیاهه کارنامه کوچک‌مردانی بود که ردای مقدس ریاست جمهوری اسلامی ایران بر تن‌شان گشادی می‌کرد. تو گویی شهوت قدرت پاستور بر شوق خدمت‌ش می‌چربید.
ویژه‌نامه شهید جمهور

ویژه‌نامه شهید جمهور

شبکه نشریات دانشجویان ایران "ویژه‌نامه شهید جمهور" را با همکاری جمعی از فعالین نشریات دانشجویی منتشر کرد.
نتایج انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم اعلام شد

نتایج انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم اعلام شد

با برگزاری بیست و یکمین دوره انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نتایج اعلام شد.
قانون مطبوعات

قانون مطبوعات

“ن” والقلم و مایسطرون… سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند. “‌قرآن کریم” ‌نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند، مگر آنکه مخل به مبانی اسلام یا حقوق عمومی باشند. تفصیل آنرا قانون معین می‌کند. “‌قانون اساسی اصل ۲۴” ‌فصل اول: تعریف مطبوعات ‌ماده ۱ – مطبوعات در این قانون عبارتند از نشریاتی که به طور […]

آیین نامه نشریات دانشجویی

آیین نامه نشریات دانشجویی

” دستورالعمل اجرایی ضوابط ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی “   مقدمه: بر اساس ماده ۵ ضوابط ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی (مصوب جلسه ۵۴۰مورخ ۲۶/۳/۸۳)شورای عالی انقلاب فرهنگی دستورالعمل اجرایی این ضوابط به شرح ذیل به تصویب می‌رسد: ماده ۱- تعاریف و کلیات ۱-۱ – نشریات دانشگاهی مطابق بند۱، ماده ۱ضوابط ناظر بر فعالیت […]

۷ نکته کاربردی برای تهیه یک گزارش دانشجویی

۷ نکته کاربردی برای تهیه یک گزارش دانشجویی

دانشجویان برای بیان عقاید و دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌توانند از نگارش و تدوین گزارش برای رسانه‌های دانشجویی و عمومی استفاده کنند. در این مسیر، کسب مهارت‌های گزارش‌نویسی، ضروری و با اهمیت است. تولید محتوای مکتوب و الکترونیکی توسط فعالان و نخبگان جریان دانشجویی و دانشگاه، به‌عنوان تریبون و ابزار در راستای بیان تحلیل‌ها، افکار و صدای دانشجویان، مطرح کردن مسائل و مشکلات درون‌دانشگاهی در ابعاد گسترده‌تر، دغدغه‌های فکری مطرح در جامعه و از همه مهم‌تر، تحقیقات علمی تخصصی است.
۵ نکته کاربردی برای سوتیترنویسی

۵ نکته کاربردی برای سوتیترنویسی

سوتیتر بخش‌هایی مهم از متن (اعم از یادداشت، مصاحبه، خبر و...) است که به‌صورت متمایز، در کنار یا میان صفحه تکرار می‌شود. سوتیتر خلاصه‌ی متن نیست؛ تکرار بخشی از متن است که معمولا جملاتی قابل توجه از آن متن‌ هستند.